2011. március 15., kedd

Hogyan vásároljunk praktikusan, gyorsan? Wie können wir praktisch und schnell einkaufen?

(Zu der deutschen Zusammenfassung scrollen Sie bitte nach unten.)
Nos, ebben a témában nagyon megoszlanak a vélemények.
Van, aki a netes vásárlásra esküszik, van, aki el sem tudja képzelni, hogy meg vegyen egy ruhadarabot a nélkül, hogy felpróbálta volna, és van olyan is, aki mindkét módszert alkalmazza. Nekem személy szerint abszolút nincs problémám egy-egy „shopping túrával.” Ilyenkor vagy egyedül, vagy egy barátnőmmel nyakunkba vesszük a várost, és végig nyálazzuk az üzletek kínálatát. Természetesen beiktatunk egy kávét és valami harapnivalót is. Ugyan pár óra múlva már eléggé ki vagyunk nyúlva, de legalább egyszerre letudtuk az összes bolt legújabb kollekcióját és akcióit, és csak 1 fél napunk ment rá. Hogy az ember havonta 1-2 ilyen alkalmat beiktat, a legtöbb nőnek normális. Viszont ismerek olyat is, akit a hideg is kiráz, ha csak bele gondol, hogy egyik boltból a másikba flangáljon, és mindenhol nézelődjön, hátha ráakad valami csecsebecsére. Sokan nincsenek tisztában a stílusukkal, hogy mit is szeretnének valójában. Az ilyenek még kínosan is érzik magukat, főleg ha olyannal vannak úton, akinek ilyen problémái nincsenek.






Persze nekem sem akad mindig elég időm, és bosszankodni is tudok, ha olyan üzletet nyálaztam végig, aminek egyáltalán semmi értelme nem volt.
Ezért úgy döntöttem, hogy azoknak az üzleteknek, ahova rendszeresen járok, igénybe veszem a „newsletter” funkcióját. A jobbaknál, mint H&M vagy Mango házhoz küldik az ingyenes katalógust, de a legtöbb mégis inkább csak egy infó mailt küld a legújabb kollekcióval, vagy nagy leárazásokkor. A velvet.hu internetes portálon olvashatunk egy igencsak érdekes értékelést a legismertebb üzletek honlapjainak használhatóságáról. 

Nagyon ajánlom mindenkinek, hogy ne csak a cikket, hanem mindenféleképpen a kommenteket is olvassa el! Ebből látni fogja, hogy mennyire eltérnek a vélemények. Azon kívül rengetek tippet is kapunk parkolás, online üzletek és a honlapok helyes használatával kapcsolatban.
Nos, vettem magamnak a fáradtságot és ellenőriztem pár a cikkben felsorolt oldal magyar és külföldi verzióját. A C&A, a H&M, Tally Weijl, Mango vagy Orsay külföldi oldalai semmiben sem különböznek a magyartól. Amint láthatjuk a Takko szórólapja is teljesen azonos. Ez azonban természetesen nem jelenti azt, hogy ugyanazokat a termékeket megkapjuk itthon, mint a külföldi üzletben…
Persze voltak olyan oldalak is, amelyeknek kínálata egyáltalán nem felel meg az ízlésemnek, ezekkel nem foglalkoztam. Több kommentelő is panaszkodik, hogy a neten szuper a kínálat, az üzletben, helyben pedig katasztrofális. Én magam is nagyot döbbentem, amikor egy osztrák Mango-hoz képest megláttam a pesti Mango szegényes kínálatát.
Az infó mail-ek annyiban segítenek, hogy el tudjam dönteni, tetszik-e egyáltalán az új kollekció stílusában. (Hiszen csak ízelítőt adnak, a teljes kínálatot soha nem mutatják.) Ha igen, nagy esélyem lesz rá, hogy ahhoz megfelelő kiegészítőket is találni fogok, ezért megéri beugrani. Ez alapján szűrni tudom azokat az üzleteket, ahová tényleg be szeretnék nézni. A H&M-et például 1999-től kb. 2005-ig szerettem, majd jött jó 5 év, amikor végképp semmit sem tudtam náluk venni és már be sem mentem. Amióta az idei ingyenes katalógust átlapoztam és az alap koncepció megtetszett, járok be többször- sikerrel!

Rengeteg véleményt olvasva arra az eredményre jutottam, hogy nincs tökéletes vásárlási technika, ami mindenkinél beválna. Mindenkinek magának kell kitapasztalnia, hogy egy intenzívebb shopping túra, az anonim, nyugodt online vásárlás, az infó mail-ek átnyálazása és szelektálás vezet-e majd sikerhez. Személyes tapasztalatom alapján azt mondhatom, hogy nem árt időnként elmenni 1-1 üzletbe és helyben megnézni mi az ábra. Az ember megfoghatja az anyagot, látja a tényleges színt, fazont, felpróbálhatja, azon kívül sok ötletet, inspirációt is szerezhet a többi vásárlótól. Lehet, hogy egy ilyen alkalommal nem járunk szerencsével, ami a vásárlást illeti, de könnyen előfordulhat, hogy látunk egy szuperül vágott frizurát, táskát, vagy éppen sminket valaki máson, ami nekünk is kell, amit mi is ki szeretnénk próbálni! 

Próbáljunk meg akkor vásárolni, amikor nem muszáj. A kényszer sokszor stressz helyzetet szül, a kapkodásban sok minden elkerüli a figyelmünket - és mondhatnám Murphy törvénye alapján - hogy ekkor aztán végképp egy valamirevaló rongyot sem fogunk találni!

Zusammenfassung:

In diesem Thema gibt es sehr viel verschiedene Meinungen. Viele mögen nur online einkaufen, andere müssen das gute Stück erst anprobieren, und manche kaufen vor Ort genau so gerne wie per Internet ein. Ich bevorzuge es, die jeweiligen Newsletters der Geschäfte zu abonnieren und sie erst aus zu checken, bevor ich um sonst hingehe. Die Newsletters sind aber natürlich nur eine kleine Hilfe, da sie nie die gesamte Warenübersicht, nur eine Vorschau über die neue Kollektion geben. So kann ich mich nur entscheiden, ob mir das Neueste in großen und ganzen gefällt oder nicht. Auf jeden Fall: Es existiert die beste Technik des Einkaufens nicht. Jede/r muss für sich selbst heraus finden, ob ein intensives Bummeln durch alle Shops, das anonyme und ruhige Online Einkauf, oder das Abonnieren von Newsletters zum Erfolg führen wird. Wenn man direkt hingeht, hat man auf jeden Fall die Möglichkeit die Ware anzufassen, an zu probieren, die echte Farbe und Schnitt zu sehen und sich von anderen inspirieren lassen. Denn wir werden bei einem Shopping Tour vielleicht zwar nicht fündig, aber wir können leicht einen coolen Haarschnitt, eine Schminke oder Tasche bei jemand anderem sehen, die wir schon immer haben wollten. Versuchen wir darauf zu achten, dass wir nie aus Zwang einkaufen gehen, weil wir unbedingt etwas brauchen. Zwang schafft oft Stress Situationen und in der Hektik kann uns Vieles entgehen. In so einem Zustand findet man dann schon wirklich gar nichts! 


   

3 megjegyzés:

  1. Én ezt, hétfőn úgy oldottam meg, hogy az adott bolt webes felületéről tájékozódtam. Kiválasztottam, hogy miket szeretnék, és mivel úgy is bevásárló-körútra mentem, beugrottam abba a boltba is. Így, már célirányosan tudtam segítséget kérni az eladótól és pontosan tudtam, hogy mit akarok, és azt is, hogy mennyit fogok majd fizetni. Idő, pénz megtakarítva:)) A webes vásárlásban mindig van valamennyi lutri, én pedig szeretem megnézni, megfogni a cuccokat:))

    VálaszTörlés
  2. Úgy látom az én taktikám nálad is jól bevált! Gratulálok! Ez a módszer sok időt és idegeskedést takarít meg. Ha tudod mit akarsz nem kell sokáig keresgélni, és az eladó is azonnal meg tudja mondani, hogy az árú van-e raktáron, vagy menj vissza 1 hét múlva.

    VálaszTörlés
  3. Arról nem is beszélve, hogy nem mindig egyértelmű, hogy az adott boltban lehet e kártyával is fizetni. Szóval, a spontán vásárlásnak lehetnek ilyen akadályai is. Sokszor megtörtént már velem, hogy azért nem tudtam vásárolni mert nem volt nálam KP vagy nem elegednő, kártyával pedig nem lehetett fizetni. Ez sem egy kis problémakör Mo-on.

    VálaszTörlés

Szia! Köszi, h kommentálsz:-)
Hey! Danke, dass Du komentierst:-)